top of page
  • Foto del escritorMònica Turon Bosch

Em presento

Actualizado: 8 may 2020

Darrere de nutridees hi sóc jo, la Mònica. Tinc 21 anys i sóc una estudiant del grau universitari de Nutrició Humana i Dietètica. Ara mateix estic al 3r curs, així que encara me'n falta 1 per poder-me dir oficialment nutricionista. El que tinc clar és que m'apassiona aquesta carrera i m'encanta la divulgació del que hi aprenc (i per aquí començo). També m'encanten els nens i els esports a la natura. I d'aquí ve el que m'agradaria especialitzar-me: nutrició infantil i nutrició esportiva‍.

Dit això, dins dels esports de natura, els que m'agraden més són córrer per muntanya (o trailrunning), el senderisme i l'escalada. Aquí a les fotos em veureu corrent pels Pirineus del voltant del poble, aprofitant ara que podem sortir.⁣


Abans, després i fins i tot durant i tot de l'esport, és important una bona alimentació, no només sana sinó adaptada i dirigida als nostres propòsits esportius. Us deixo un possible dinar després de 2 hores corrent per la muntanya.


《Aperitiu d'escopinyes, Pasta alla Norma i postres de bol de macedònia》⁣


Just en arribar a casa he pres un isotònic per rehidratar-me (ens aporta aigua, sals i minerals i sucres perquè la hidratació sigui més efectiva)⁣

🦪 Les escopinyes aporten proteïna, ferro i vitamina B12⁣

🍝 El plat de pasta ens aporta els carbohidrats que necessita recuperar el múscul⁣

🧀 El mató és un làctic ric en proteïnes i a més de bona qualitat i ràpida absorció⁣

🍎🥝🥕Les verdures i les fruites: sucres, vitamines, minerals, fibra i important antioxidants (ens ajudaran a recuperar)⁣

i per últim les espècies: al sofregit hi he afegit cúrcuma i pebre negre (que junts potencien encara més la funció antioxidant antiinflamatòria) i a la macedònia canyella (que té efecte antioxidant)⁣.














38 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo
bottom of page